Followers

Thursday, 5 March 2015

Assalamualaikum , di tengahari yg bahagia lg nyaman nii lagi panas niii .. membuat kan aku rasa nak minum aisssss sebanyak mungkin . sbb musim panas skrg ni .. wuuuu .. sebenarnya , minum ais ni lagi dahaga adalah  -,- lagi beberapa hari majlis pernikahan sahabatku syasya .. hmm  .. pasni dah jadi hak org dah .. takleh nak bawak pelari isteri org sesuka hati hihik .. tp .. persahabatan akan tetap macam ni dan takkan berubah .. aku ? aku bila lagi .. hihii . tunggu lah mase nye .. belum tiba masanya aku nak jadi isteri . banyak lagi aku kene persiapkan diri . maksud persiap diri disini dr segi - kewangan , matang , boleh berdikari , belajar jd suri rumah mksud nya boleh kemas rumah , basuh baju .. alaa keje org pompuan kan .. masakk .. yg penting jaga solat .. mengaji .. ni mengaji pun merangkak lagi hehehe . takpa usaha .. sbb org perempuan ni madrasah bg anak anak .. so ummi kene bersedialah dan persiap diri nk jadi madrasah kepada anak anak .. kahwin ni bukan atas sebab nafsu semata mata . kahwin ni salah satu ibadah , menambahkan lagi umat islam .. humm , tp aku rasa belum sedia nak ada anak .. sebab tu aku masih belum sipakan diri . hekhek .. tp teringin nak ada baby .. huarghhh . ini mcm org pun ae ke . mestilah ada .. aku lah . hehe .. insyaAllah .. jika diizinkan Allah .. kalau takde jodoh kat dunia , mungkin akhirat .. haa . sebelum berkahwin . kita sebagai anak .. kene lah taat pada mak ayah kita .. dengar cakap dorg .. hormat dorg .. jadilah anak/wanita solehah ..

pesanan aku kat sini ,
buatlah satu perkara tu kerana cinta kita pada Allah . buat lah amalan dengan kerana Allah , bukan kerana takut akan balasan atau mahukan syurga semata mata ..

setiap yg kita lakukan , setiap saat , setiap minit . setiap jam , setiap hari mulakan sesuatu pekerjaan itu dengan BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ..
kerana kita akan ingat Allah sentiasa , Allah nak kita tahu yg Dia Maha Pemurah lg Maha Penyayang ..
Allah Sayangkan Hamba-Hambanya ..

kalau aku ada salah cakap harap tegur ,
kerana diri ini insan biasa yang banyak dosa
wallahualam .


Tuesday, 3 March 2015

Assalamualaikum .. selamat malam .. jam srkg menunjukkan pukul 12.22am .. 4/3/2015 hri ni birthday mak aku ^^ nak bg hadiah ape entah .. sbb kat kmpung ni ape je ade .. lahaii .. takpa hadiah tu nt kite beli dan fikirkan .. yang penting doa :) bukan doa utk hari jadi je .. tp hari2 .. tiap kali lepas solat .. doalah utk mak ayah kite tak rugi pun :) haih rasa rindu sangat2 kat mak ..permata aku dunia akhirat .. makcik aku .. mak aku opah ku dan juga adik2 dan abg aku .. doaku selalu bersama kalian ..

adik aku jep , dah dapat result spm .. ok lah tu .. cukup2 makan .. dah tu rezki dia .. gagal dalam exam tak semestinya gagal dalam hidup .. kalau gagal dunia takpe lagi .. jangan gagal akhirat .. cuma kat dunia ni kite nak kaya supaya hidup senang sbb tu kene dpt result bagus2 ..sbb nak dpt kerja bagus .. mcm tu jugak kite nk hidup senang kt akhirat . kene usaha .. nak syurga kene usaha .. ok cakap bab syurga ni .. ramai yg buat amalan sbb nakkan syurga .. ya .. mmg semua org nak syurga .. tp tak ramai buat sebab semata mata dia cinta akan Allah . dia sayang Allah .. nak bg Allah syg kite .. kite ikut perintah Dia .. ikut ape Allah suruh .. contoh mcm kite cinta dekat manusia . kalau kita suke seseorg tu .. mesti kite buat mcm2 kat dia bg dia suka kita kan .. mcm tu jugak kite sebagai hamba Allah kepada Pencipta kita :) hati kene bersih kene sado ..

Allah bg ujian sbb Allah sayang ..
Allah suka pada orang yang sabar .

*mengantuk dah ni senanya*

-nooraliaibrahim-