Followers

Friday, 29 August 2014

MASJID TUANKU MIZAN ZAINAL ABIDIN
( MASJID BESI )

KENANGAN 

masjid ni memang cantik !
sangat cantik .. tenang sangat .. rasa taknak balik je . haha





assalamualaikum ..
pernah rasa jatuh hati ?
memang indah kan ?

tp orang kata jangan letak harapan tinggi ..
jangan sayang seseorang tu lebih dari kita sayang Allah SWT..
fitrah manusia ada perasaan sayang tu kan ..

tp bg aku .. seseorang yg kita sayang tu tak mungkin milik kita ..
dan takkan bersama kita ..
tak semua kita nak tu kita dpt .

tp knp hati ni nk juga sayang ? knp asyik fikirkan ?
aku taknak kecewa ..aku nk buang perasaan ni..
aku taknak sayang seseorang itu .. tp aku gagal ..

aku takut .. bila aku sayang nanti aku jugak yg sedih ...
aku juga yg kecewa .. takut hilang seseorang yg aku sayang tu ..
aku cuba pendam .. makin aku pendam makin menebal rasa sayang ni ..

Kadang aku rasa malu ..
tp aku jenis terus terang *iye ke ?*
aku kene luah jugak . baru lah rasa beban tak berat sangat ..

beban ? beban ape tah ..

tp .. aku hanya mampu berdoa kepada Allah ..
aku tak letak harapan apa apa ..
tp aku tak pasti ..

kadang .. aku nangis sendiri ..
knp aku nangis .. sbb aku tahu .. impian aku takkan tercapai ..
dan semua ini adalah mustahil .. mustahil kita akan bersama si dia yg kita idamkan ..

sebab tu . org kata jangan letak harapan tinggi .. jangan sayang seseorang tu lebih dari kita sayang dan cinta pada Allah ..

Cinta Allah tu kekal ..

Cinta Allah .. barulah cinta kerana Allah ..

sekian.

Friday, 22 August 2014

Assalamualaikum ..
aku harap hari ini adalah hari yang baik . bismillahirrahmannirrahim ..
aku takut . takut akan berlaku lagi perkara seperti semalam ..
aku sayang keluarga aku . aku taknak sakitkan hati dorg . Ya Allah ..
makcik aku yg telah membesarkan aku dan adik adik juga abang .. dengan izin Mu ..
memang tiada wanita setabah dan sekuat dia . dia bagi aku adalah bapa aku .. mak aku .. Ya Allah .. hanya Allah sahaja membalas jasa baik dia .. aku tahu dia sayangkan aku dan adik adik ..aku hanya mampu doakan utk dia je . tak mampu nak beri apa apa :,(  hmm .. tapi aku hairan lah .. aku cuba taknak bg dia marah . kenapa terjadi juga ? hmm .. takpe lah sabar sabar .. manusia macam aku ni sentiasa wat kesilapan ..

makcik nak bawa jalan jalan g penang . hehee . kbaii

aku tidak sempurna






Assalamualaikum ..
tak tahu lah . aku sedih lah .. Knp Ujian ni berat sangat .. aku cuba berubah utk jadi lebih baik .. tp nak jadi baik tu memang susah .. bila aku bertudung labuh dan berjubah .. aku belum cukup baik lagi .. masih jahil .. masih bodoh .. aku tk kata aku cukup baik .. tp yang aku tahu perempuan wajib menutup aurat . bila ada lelaki bukan muhrim walaupun dia pondan sekalipun .. aku tak hina sesiapa yang tak tutup aurat .. aku takpandang rendah pun .. dan aku tak de hak nak menghukum dorang yg tak menutup aurat .. walaupun orang jahat .. aku tak de hk nk mengutuk mencaci . sbb aku manusia yang berdosa juga .. tp .. kenapa .. kenapa org salu salah faham ? ape aku buat . aku pakai .. nak kata aku tindas dorg . Allahu .. Allah menilai amalan HambaNya .. ade je org tak tutup aurat tp solat 5 waktu . tp yg tutup aurat lak kadang solat kadang tak .. sbb tu kita takboleh nak menilai seseorang tu . mana kau tahu dia tak solat ? ohh  . solat ni nak kene gthu org lah ? solat tahajud semuaa nak kene gthu org ? nk kne update kat twitter ? facebook ? blog ? huhh .. apa kita buat . Amal ibadat antara kita dgn Allah je .. Allah je menilai amalan kita . bukan manusia . aku manusia hina je . aku manusia kerdil je . bukan aku sorang malah kita semua .. kita semua kerdil di bumi Allah ni .. sapa lah kita ni nak menghukum .. sapa lah kita ni nak sombong ? aku taksuka orang kata aku baik . sbb aku bukan baik . belum cukup baik . aku berjubah bertudung labuh aku tak minta pujian . aku tak minta orang kata aku muslimah solehah .. tak layak pun . tp aku berusaha utk menjadi baik .. aku tak kuat .. aku lemah .. kadang aku fikir .. aku salah jalan ke utk berubah ke arah lebih baik ? Kenapa Ujian aku berat sangat ? Ya Allah .. tak tahu nak cakap ape lah . dah sakit sangat hati ni :,( aku takde niat pun nak sakitkan hati sesiapa . takde pun .. hmm ..   ok lah bai . assalamualaikum .

Thursday, 21 August 2014

minat hindustan ?

assalamualaikum . selamat petang . hari ni aku lepak dalam bilik sambil berblogging . dating ngn lappy kesayangan .. baru bei jerk . ahahaha . poyo je ... sambil kite lepak2 update blog dengaq lagu hindustan pasang kekuat .. rasa nak berjoget pulak kite , hahaha .. well , lagu hindustan ni best kot .. takmacam lagu melayu yg skrg .. tah ape2 dia nyanyi .. hok hindustan ni kita dengaq walaupun tak faham irama dan musik dia best terasa nak joget , hahaha .apa org kata dia meriah haa lagu tuu .lagu melayu tu ade lah jugak yg best en .. tp lelama dengaq . bosan gak an an an .. sape kaki hindustan ? angkat kaki ! kita geng ! hahaha . lagi satu kalau dengaq lagu hindustan ni hilang stress .. salah satu diantaranya lah kan .. pastu kan aku kalau dengaq lagu hindustan ni aku rasa macam aku dah termasuk dalam lagu tu .. kononnya aku lah heroin . cehh ahhahahaha .. ape org kata .. haa berangan tak habis ! hhahah . alaa sekali sekala bro .. asal cter pasal lagu hindustan laknih hahaa . mak aku ratu hindustan ! hahaha .. cter hindu apa dia tak tgk .. semua tgk . haha .. mak aku kalau tgk cter hindustan dia takfaham pun tp aku hairan kenapa mak aku nangis tgk cter hindustan ? --' peik . hahaha . kelako mak aku ni . syg makk .. rindu kat mak .. haih sambil lepak pekena kopi o ni sedap ni wehh .. sape lahh nak tlg buatkan ni . nampak nya aku kene ringankan beban aku lah nak turun g wat kopi .. haihh kan best kalau ade maid ! haha .. " bibikk .. saya nak kopi o satu .. pisang goreng dan nasi lemak . hohohoooo " bahagia hidup .. takpa .. kalau aku kaya nanti aku amik maid 3 4 org . senang . sorg letak kat umah mak aku .. hohoo .. senang beti hidup .. merepek ape dahh . angan angan semata mata . hahaha ..

Monday, 18 August 2014

kita diberi pilihan . untuk memilih yg buruk atau yg baik .. terkadang kita tak sedar yg kita tersalah pilih jalan . kadang ikutkan nafsu .. Allahu ..
terererettttttt.....
ape yg aku rasa sekarang .. mempunyai perasaan rindu itu anugerah dari Allah .. kadang rindu tu amat menyakitkan .. kadang ia membuat kita menangis .. kadang rindu yg teramat sangat boleh membawa kepada maut .. kenapa ? kerana terlalu ikutkan emosi . kerana takdapat kawal emosi tu .. semakin sakit dada menahan sakit rindu tu .. kenapa rindu ? kenapa ? aku fikir .. kenapa ? ia menyakitkan bg aku .. sangat menyakitkan .. lebih lebih lg bila kita rindu pada seseorg yg sangat jauh dr kita ..

kenapa aku cakap pasal rindu ?

sebab itu yg aku rasa sekarang ..
dan sangat menyakitkan .
ia tidak nampak dr zahir .. tp batin .. hanya Allah yg mengetahui ..

dan saat aku termenung sendirian ..
aku berfikir .. berfikir ..
Allah sahaja tahu apa yg aku fikirkan ,

tiada kata utk aku ungkap ..
cuma doa yg aku mampu ..

salam,

Wednesday, 13 August 2014

s a d

Assalamualaikum ..
Ya Allah sedih sangat ni .. nt aku nak balik kedah dah . terpaksa tggalkan kejap pengajian ku dgn kak ammar :( .. alhamdulillah aku bersyukur ditemukan dgn kak ammar .. dia guru yg baik .. sayangnya nak tggal jap .. aku harap dapat balik cepat di kampung . sbb banyak lagi yg aku harus bljr .. semoga Allah permudahkan urusan . sedikit demi sedikit ilmu yg aku pelajari .. syukur sgt .. bljr ni sampai ke mati kita takkan habis belajar .. Islam ni indah sgt .. aku teringin nak bljr agama dgn lebih dalammmm lagi .. insyaAllah .. slow slow .. aku kne mula dari bawah .. kalau boleh aku teringin nak masuk pondok .. pasti aku rindukan pondok nnti :( bebudak kat madrasah tu cecomel dan baik2 .. Allahu .. comel sungguh ciptaan Mu . semoga mereka menjadi wanita solehah .. sama sama kita kaum hawa mengejar solehah .. mengejar syurga ... insyaAllah .. jika hati kita bersih . ikhlas dan bersungguh2 Allah bantu .. jangan jauh dari Allah .. sentiasa berdoa dan berkomunikasi dgn Allah .. Allah sebaik baik pendengar .. Allah maha pengampun .. Jadilah Al Quran itu sahabat mu sayang .. sahabat kita .. pelajari .. memahami maksud .. dalami Al Quran .. insyaAllah .. bahagia dunia akhirat ..

salam pagi ..
nooraliaibrahim