Followers

Friday 22 August 2014

aku tidak sempurna






Assalamualaikum ..
tak tahu lah . aku sedih lah .. Knp Ujian ni berat sangat .. aku cuba berubah utk jadi lebih baik .. tp nak jadi baik tu memang susah .. bila aku bertudung labuh dan berjubah .. aku belum cukup baik lagi .. masih jahil .. masih bodoh .. aku tk kata aku cukup baik .. tp yang aku tahu perempuan wajib menutup aurat . bila ada lelaki bukan muhrim walaupun dia pondan sekalipun .. aku tak hina sesiapa yang tak tutup aurat .. aku takpandang rendah pun .. dan aku tak de hak nak menghukum dorang yg tak menutup aurat .. walaupun orang jahat .. aku tak de hk nk mengutuk mencaci . sbb aku manusia yang berdosa juga .. tp .. kenapa .. kenapa org salu salah faham ? ape aku buat . aku pakai .. nak kata aku tindas dorg . Allahu .. Allah menilai amalan HambaNya .. ade je org tak tutup aurat tp solat 5 waktu . tp yg tutup aurat lak kadang solat kadang tak .. sbb tu kita takboleh nak menilai seseorang tu . mana kau tahu dia tak solat ? ohh  . solat ni nak kene gthu org lah ? solat tahajud semuaa nak kene gthu org ? nk kne update kat twitter ? facebook ? blog ? huhh .. apa kita buat . Amal ibadat antara kita dgn Allah je .. Allah je menilai amalan kita . bukan manusia . aku manusia hina je . aku manusia kerdil je . bukan aku sorang malah kita semua .. kita semua kerdil di bumi Allah ni .. sapa lah kita ni nak menghukum .. sapa lah kita ni nak sombong ? aku taksuka orang kata aku baik . sbb aku bukan baik . belum cukup baik . aku berjubah bertudung labuh aku tak minta pujian . aku tak minta orang kata aku muslimah solehah .. tak layak pun . tp aku berusaha utk menjadi baik .. aku tak kuat .. aku lemah .. kadang aku fikir .. aku salah jalan ke utk berubah ke arah lebih baik ? Kenapa Ujian aku berat sangat ? Ya Allah .. tak tahu nak cakap ape lah . dah sakit sangat hati ni :,( aku takde niat pun nak sakitkan hati sesiapa . takde pun .. hmm ..   ok lah bai . assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment