Followers

Monday, 17 November 2014


Izyan

assalamualaikum .. hai syume2 .. ape kabor .. sehat ? ce tekaa .. sape pengantin kecik nih . hehe ni laa izyan .. comey kann .. Allahu . semalam ada sukan madrasah tarbiyyatul ajyal .. semalam adalah kenangan manis bersama adik adik dan juga sahabat sahabat .. and semalam dapat juga pekena main bola jaring antara sekolah . ahhaha . alhamdulillah .. sekolah tarbiyyatul ajyal dapat number 3 .. okay lahh . adat prmainan ade menang kalah . hehe . janji happy2 takde busuk hati atau sakit hati ye dop . sekolah taqlim terer oo dgn sekolah mne tahh . susah nak rebut bola kt dorg .. tambah lg pemain nye cekap cekap belako . huhuu .. aku dah lah lamo tak men . haha . aku main last2 minit jaa . kuikuii . ajet2 je lebih . kalau berkesempatan nk main lagi . huhu .. lama takmainn aihh sejak2 abis sekolah nihh .. huhuu ..

ups lupaa kenapa aku letak gambar si comel diatas ni .. sebab dia aku sayang dia .. kesian izyan semalam dia lari kat atas jalan tar lumba lari di stadium .. buka kasut buka stokin tp muslimin taknak lah kaki dia .sbbtempat  muslimat lumba lari jauhhhhh hhuhu . semalam hujan sama kat padang .. best juga .. ohye kaki izyan semalam melecet . sbb dia lari takpakai stokin ..dia kata sakit sangat samai takleh berjalan . luka tu kene cuci ngn air bersih .. lalu aku mendukung izyan dalam suasana yg agak tragedi . hahaha dengan hujan nye .. berat nanang oii .. aku meminta tlg kak kiah dan kak ammar bantu angkat izyan .. Allahu .. kesian izyan . dah sampai ke stadium utama . kami membersihkan luka izyan . kak ammar letak minyak kat kaki izyan .. izyan mengeluh sakit .. 

sukan dah habis pukul 6 lebih ..sukan bersurai ..
tadi pula aku pergi madrasah ,, ade pembelajaran sikit dgn kak ammar .. aku sampai2depan pagar madrasah nisha kecik panggil " kak liaa kakliaa. izyan panggil" izyan ni macam tahu2 je aku dah dtg ..padahal tak nampak dia lg . huhu . ketawa kecil aku dalam hati.. setelah jumpa anak kecil ini rasa rindu amat menebal itu semakin kurang tetapi tetap rasa rindu walaupun dah brjumpa . huhu .. semasa sesi pembelajaran aku dgn kak ammar . izyan mengintai aku di penjuru pintu bilik asrama . aku senyum .. aku dapat rasa yg izyan nak selalu dgn aku .. dia pun masuk ke bilik asrama .. lepak2 kat situ . aku senang dia ada disini .. semangat dan tenang .. bersama sama sahabat2 dan adik adik tersayang .. ternyata ..madrasah tarbiyyatul ajyal telah menjadi sebahagia dari hidupku .. kak ammar . mera , farah kak kiah dan kak nada .. dorang selalu memberi sokongan dan banyak membantu diri yg jahil ini .. setelah pukul 6 lebih aku terpaksa pulang ke rumah sebelum maghrib .. 

aku mencium pipi izyan beberapa kali . sungguh aku tenang melihat anak ini . dan aku rindu anak ini .. aku syg anak ini .. sayang hendak meninggalkan tarbiyyatu ajyal.. yg tenang dan damai tempaynya .. eh eh .. macam aku pergi tak mai balik pulak dah ahahha .. tak sabar tggu esok . jumpa sahabat semua jumpa izyan . kak ammar n geng .. semasa aku nak ke moto izyan menemani aku .. aku memegang mukanya beralaskan purdahnya .. sygnya aku kepada izyan .. izyan tahun ni last di madrasah dan akan berpindah ke sklh rendah kbangssan .. aku menghiduokan enjin motor .. semasa aku jauh dr pandagan izyan iaitu berada di pagar hendak mensyusur keluar . izyan jerit memanggil namaku " kak liaaa !! babaaaiiii " aku pun melambai ke arah izyan .. sungguh aku dapat rasakan .. yg izyan takmahu aku balik ..dan aku pun takna balik..semasa dalam perjalanan pulang .. aku menangis .. kenapa aku rasa tak boleh berpisah dgn izyan .. aku menangis rindu pada izyan dan sahabat .. aku kata dalam hati kecil ini .. Ya Allah hebat sungguh ukhwah ini kerana Mu Ya Allah ..
terima kasih Ya Allah mmberi ku merasakan kasih syg dari sahabat dan adik adik tersayang ..




 farah dan izyan



perbarisan rumah purple ..

Saturday, 15 November 2014

Assalamualaikum ...

selamat pagii . awal aku bangun hari ni pkul 5 bangun dah haha . bg anak dara yg lain mungkin sebelum subuh dorg dah bangun . aku ? okul 6 terhegeh2 nak bangun tu pun amek masa . hahaha . Allahu .. semoga aku dapat ubah lebih baik lagii .. aku bersyukur kepada Allah kerana Allah masih lagi bagi aku nafas dan nyawa untuk terus hidup . bukan Allah suruh buat dosa lagi . tapi Allah beri peluang utk kita bertaubat . memperbaiki kesilapan diri ..insyaAllah semoga kita semua dapat mengubah diri ke arah lebih baik lagi .. sy doakan semoga umat islam yg ada pada hari ini .. semoga anda dan sy berada di dalam kalangan orang orang yg beriman .. jangan lupa solat dhuha ok semua . peace !

assalamualaikum

Sunday, 9 November 2014





Assalamualaikum .. setelah 2minggu bru nk study buku lesen . haha .. bukan per . ade je masa lapang nak baca sebelum ni . cumanyaa banyak habis masa baca novel . kikiki .. tp buku lesen yg tak sampai 300 muka surat pun takleh nak baca . kalau novel sampai 1k keatas muka surat boleh je baca . hahha . nampak tak ? novel lagi bepengaruh .. bila baca buku lesen mula lah ngantuk ah ape lah heheh .. aishhh . takleh jadik . kene ketepikan dulu.. yuk study yuk . semangat nih nak amik lesen .. mahal2 aku bayar kalau gagal . mmg aku salahkan diri aku . ngee .. doakan aku yer korang2 .. mulakan dengan basmallah diakhiri dgn alhamdulillah ..

ohye .. niat asal td nak study buku lesen pukul 3 .. tp tetiba leh tangguh pkul 5ptg .. sbb ralik hapdet blog ni . adoiii . kerugian masa betoii lahh . ok . babaiiii

Monday, 3 November 2014

Assalamualaikum
selamat malam semua ..

semua orang ada ibu dan ayah ..
tp bg aku .. aku ada mak je .. aku baru balik dr kuala kangsar ..
dan aku rindu sangat kat mak aku ..
Rindu aku kat mak bukan bese bese punye rindu .. rindu ni setengah mati .. menangis jaa . klau call mak mesti nangis . tak sampai hati nak nangis sebenarnya . taknak mak risau ..
Sbb klau aku nangis nt mak aku salu risau . tp tadi aku tak tahan sangat . aku bebetoi rindu sangat ..
rindu yg orang yang takkan faham dan takkan memahaminya .. sbb aku sorg je yg rasa .
aku sayang sangat kat mak . sayang sangat ..

aku  bersyukur pada Allah sbb aku masih ada mak .. dan bersyukur sbb mak aku adalah mak aku ..
mak rajin masak .. salu suap aku makan .. salu kejutkan aku bangun tidur . selalu wat aku happy .. mcm mcm lagi ..
mak takpernah maki anak anak dia .. cuma pukul mse kekecik bila wat slah ..

aku ingat lagi dulu ..mase aku darjah 1-5 .. sesubuh g sklh mak hantarkan naik basikal . abang adik  duk blkg share tmpat duduk blkg . nasib kurus2 . huhu . aku lak duk depan kat palang tu .. mak aku kayuh beskal .. seorang mak bawa 3 org anaknya naik basikal.. aku ingat lg kenangan tu .aku rindu .. mase kekecikk dulu .. dpt duk ngn mak .. tp skrg terpaksa berjauhan ..

selepas tu . kami berpindah di kampung .. masuk sekolah baru . aku benci budak lelaki yg salu ejek mak aku .. aku tahu mak aku tak sempurna ..tp mak aku istimewa . teramat istimewa .. aku geram dorg duk ejek2 . last2 aku report kt cikgu . then cikgu tampar dan nasihatkan dua org umat manusia itu . sejak dr hri tu .. dorg tak brni dh ejek . haihh . asallah nak ejek2 ? ciptaan Allah semua indah2 .. hmm ..

aku tak malu ada mak macam mak aku .. aku bersyukur :)
sampai cikgu kata aku ni mengada sbb manja ngn mak aku .. kata belakang2 aku lak tuh .. cakap kat satu kelas . haihh .. pun salah ke . aku sedih .. alaa cikgu tu mmg tak suka aku pun .. so aku wat derk je lah .. pasal aku ah nak manja ngn mak ke tak .. bukan ngn laki cikgu tu aku manja . hahaha . sakit hati sangat dah kenapa . takfaham aku ..

bukan cikgu aku je yg meluat .. aku tahu ada je lagi meluat .. so .. ada aku kesah ??

hmmm . kpd korang .. hargai lah mak korang .. hormat dan taat pada mak korang ..

ibu ratu hati ku <3