Followers

Monday 17 November 2014


Izyan

assalamualaikum .. hai syume2 .. ape kabor .. sehat ? ce tekaa .. sape pengantin kecik nih . hehe ni laa izyan .. comey kann .. Allahu . semalam ada sukan madrasah tarbiyyatul ajyal .. semalam adalah kenangan manis bersama adik adik dan juga sahabat sahabat .. and semalam dapat juga pekena main bola jaring antara sekolah . ahhaha . alhamdulillah .. sekolah tarbiyyatul ajyal dapat number 3 .. okay lahh . adat prmainan ade menang kalah . hehe . janji happy2 takde busuk hati atau sakit hati ye dop . sekolah taqlim terer oo dgn sekolah mne tahh . susah nak rebut bola kt dorg .. tambah lg pemain nye cekap cekap belako . huhuu .. aku dah lah lamo tak men . haha . aku main last2 minit jaa . kuikuii . ajet2 je lebih . kalau berkesempatan nk main lagi . huhu .. lama takmainn aihh sejak2 abis sekolah nihh .. huhuu ..

ups lupaa kenapa aku letak gambar si comel diatas ni .. sebab dia aku sayang dia .. kesian izyan semalam dia lari kat atas jalan tar lumba lari di stadium .. buka kasut buka stokin tp muslimin taknak lah kaki dia .sbbtempat  muslimat lumba lari jauhhhhh hhuhu . semalam hujan sama kat padang .. best juga .. ohye kaki izyan semalam melecet . sbb dia lari takpakai stokin ..dia kata sakit sangat samai takleh berjalan . luka tu kene cuci ngn air bersih .. lalu aku mendukung izyan dalam suasana yg agak tragedi . hahaha dengan hujan nye .. berat nanang oii .. aku meminta tlg kak kiah dan kak ammar bantu angkat izyan .. Allahu .. kesian izyan . dah sampai ke stadium utama . kami membersihkan luka izyan . kak ammar letak minyak kat kaki izyan .. izyan mengeluh sakit .. 

sukan dah habis pukul 6 lebih ..sukan bersurai ..
tadi pula aku pergi madrasah ,, ade pembelajaran sikit dgn kak ammar .. aku sampai2depan pagar madrasah nisha kecik panggil " kak liaa kakliaa. izyan panggil" izyan ni macam tahu2 je aku dah dtg ..padahal tak nampak dia lg . huhu . ketawa kecil aku dalam hati.. setelah jumpa anak kecil ini rasa rindu amat menebal itu semakin kurang tetapi tetap rasa rindu walaupun dah brjumpa . huhu .. semasa sesi pembelajaran aku dgn kak ammar . izyan mengintai aku di penjuru pintu bilik asrama . aku senyum .. aku dapat rasa yg izyan nak selalu dgn aku .. dia pun masuk ke bilik asrama .. lepak2 kat situ . aku senang dia ada disini .. semangat dan tenang .. bersama sama sahabat2 dan adik adik tersayang .. ternyata ..madrasah tarbiyyatul ajyal telah menjadi sebahagia dari hidupku .. kak ammar . mera , farah kak kiah dan kak nada .. dorang selalu memberi sokongan dan banyak membantu diri yg jahil ini .. setelah pukul 6 lebih aku terpaksa pulang ke rumah sebelum maghrib .. 

aku mencium pipi izyan beberapa kali . sungguh aku tenang melihat anak ini . dan aku rindu anak ini .. aku syg anak ini .. sayang hendak meninggalkan tarbiyyatu ajyal.. yg tenang dan damai tempaynya .. eh eh .. macam aku pergi tak mai balik pulak dah ahahha .. tak sabar tggu esok . jumpa sahabat semua jumpa izyan . kak ammar n geng .. semasa aku nak ke moto izyan menemani aku .. aku memegang mukanya beralaskan purdahnya .. sygnya aku kepada izyan .. izyan tahun ni last di madrasah dan akan berpindah ke sklh rendah kbangssan .. aku menghiduokan enjin motor .. semasa aku jauh dr pandagan izyan iaitu berada di pagar hendak mensyusur keluar . izyan jerit memanggil namaku " kak liaaa !! babaaaiiii " aku pun melambai ke arah izyan .. sungguh aku dapat rasakan .. yg izyan takmahu aku balik ..dan aku pun takna balik..semasa dalam perjalanan pulang .. aku menangis .. kenapa aku rasa tak boleh berpisah dgn izyan .. aku menangis rindu pada izyan dan sahabat .. aku kata dalam hati kecil ini .. Ya Allah hebat sungguh ukhwah ini kerana Mu Ya Allah ..
terima kasih Ya Allah mmberi ku merasakan kasih syg dari sahabat dan adik adik tersayang ..




 farah dan izyan



perbarisan rumah purple ..

No comments:

Post a Comment