Followers

Friday 19 July 2013

SALAM RAMADHAN AL MUBARAK

ASSALAMMUALAIKUM... hai semuaaa , sihat sihat ka?alhamdulillah ..
lama giler tak update blog tersayang ni.. ekeke..
pejam celik pejam celik dah puasa , dah Seminggu puasa . alhamdulillah ..
lambat update ,, ekeke . bz sikit ..
pertama Ramadhan hari tu berbuka dengan family , mak ada opah ada . huhu.
now dah balik kedah , kerja kerja dan kerja lah , ramai gila orang order barang , tak menang tangan nak buat , ekeke . hmm . ohye ? korang puase takk , haaa . mestilah puase kann , ape lah soalan aku ni. ekeke.
dibulan yang mulia ini eloklah kite mengumpul amalan , membuat kebaikkan , dan tinggalkan kejahatan , berazam pada diri akan jadi lebih baik lagi. bukan masuk tahun baru je baru nak bina azam , right? ha? salah ? nak kene ketuk? hahaa. bebulan puase ni kan , ade je kes dalam paper tu ha . main mercun letup kat tangan lah , ape lahh .haih . bahaya lah mercun tu. tambah lagi yang bebudak kecik tu , berani sungguh main mercun tu . tambah lagi mercun tu dorang buat sendiri , haih . bahaya , *aku pun main* hahaatp aku main yang aku berani je , macam bunga api tu , boleh lah . mercun lebah , roket . haa. aku reti main , paling aku takut nak main mercun Bola and mercun Botol . hohoho . memang tak berani . haa . adik adik abang abang , nak main mercun tu , hehati lah.. kekadang mercun yang beli tu masuk angin . ape lahh . kite tak tahu kan ? lagipun memacam kes sekarang ni kan ? jagalah diri dalam bulan puase ni ok ? ajal maut ditangan Allah , tp biarlah keadaan kita mati tu dalam iman :) ok ? itukan impian setiap orang islam , huhu . jangan buang masa dengan benda benda yang tak berfaedah , nak main mercun tu boleh . tp jangan main yang berbahaya k ? haihh . ni dah cerita pasal mercun pulaknye aku ni . hihiii . maaf lah yer , oh ye .. mesti korang dah beli baju raye kan ? aku belum lagi . hahaa. awal lagi ahh .relaks lahh .nanti nak habis ramadhan mesti tak syok kan kan .hargailah waktu waktu sekarang k , setiap minit dan saat tu sangat berharga.

Haaa , korang dedulu mase kekecik macam darjah 5 6 mesti pernah cecurik minum kan? hahaaa , eh ? aku teka je . hikhik .paling sedap mase ponteng puase mase tu air paip , hohoo , rasa macam minum fresh oren , jus tembikai . wakakakaaa . haa . aku pernah curik buka puase , minum air paip mase mandi , hakhakk , lepas tu menyesal . hekhek . tu je lah takde lah xtrem sangat cter aku . ke cter korang lagi xtrem , hohoo . share share ah .aku open minded , dont worry , kahkahh .tu kita kat malaysia ni kalau puasa separuh hari pun taktahan dah lapar , dah dahaga , bayangkan orang orang / saudara kita di palestine ,syria .. lagi lah takde makanan , kelaparan . bersahur tak makan , berbuka pun belum tentu makan ke tak.. ada salah seorang dari mereka bertanya kepada seorang ustaz . aku pun dah lupa  . dia tanya bersahur kami takmakan , berbuka pun kami tak makan , adakah sah/batal puasa kami?korang rasa jawapan dia apa ? aku takleh nak kasi jawapan , korang tanye lah ustaz ustaz atau ustazah ok ? so .. kepada korang , jangan tinggal puasa k?tak sia sia pun puasa ni , ikhlaskan hati , in shaa Allah semuanya berjalan dengan lancar , kalau tinggal tu . ganti lah balik , kerana orang yang berpuasa ni , API KEDUA AKAN DIPADAM OLEH PUASANYA .Allah itu Maha Kuasa . Maha Penyayang, Maha Mengasihani . oklah setakat ni je cerita aku . mengantukk pulak . ok . Assalammualaikum .

Dalam bulan yang mulia ni . bukan bulan puase je. bulan lain and setiap hari kene jaga 3 perkara ni :


 Perkongsian bersama :)


No comments:

Post a Comment