Followers

Saturday, 1 August 2015

2 ogos 2015
17 Syawal 1436 H

assalamualaikum ..
sekejap je dah masuk bulan Ogos ..
lia pun lama tak update kesayangan ni ..
rindu kt chibi ni ..
syiann kene tggal berbulan lamanya ..
bukan apaa ..
hari tu duk kampung , line pun mcm ciput ..
skrg lia dah mula kerjaaaaa .
kerja lia melangut ja . kuikuikui ..
skrg di ofis takde keje lg ,
so kite bermanja2 dgn chibi kite ni dulu yeaa ..

haih .. skrg dah syawal ..
selamat hari raya semuanya ye ..
dalam beberapa bulan ni banyak dugaan dtg ..mcm2 ..
sabar je lah ..

dalam hidup kita ni kita kene pilih antara dua .
baik atau jahat ..
tp manusia tak lekang wat kesalahan dan dosa ..
org kata , sekarangg susah nak cari orang baik baik .
hehe ..
orang baik tu ada .. kalau kita ni baikk .
tp kalau kita baik , dia buat taikk .
sila ltak taik atas kepala dia .
haha . gurau ...

dalam hidup ni , jangan lah kita suka aniaya org , sbb hidup kau takkan tenang .
hati kene kasi cuci sikit ..
jangan suka duk dengki ngn orang
sepanjang 22 tahun aku hidup ..
banyak dah jumpe org mcm gini .. takpalah . kita doakan terbaik utk dia .. maafkan orang .. tak rugi pun ..
biar dia sorg je lah yg sakit hati ngn kita ,, nak mengata kita apa ka , bior je ..
jangan kita berbalas maki lak .. 2 x 5 je tu . kuikui ..
tp aku jenis baran .. ade masa aku taktahan .. keluar jugak ah kata kata kesat aku ..
lepas tu nyesal . hampehh .. jgn seegan utk bermaafan semula ..
tkut nnt org tu takmaafkan kau .. jenuh nt nak cari kawan kita tu kat masyar nt .

hidup ni ,
sekali kita wat kesilapan bukan bermakna kau terus buat kesilapan ..
Tp, belajar dari kesilapan ,
baiki semula ..
kadang itu yg membuat kita matang ..

mcm aku ni , salu sgt wat silap .. kuikui ..jgn jd mcm aku .. ok ..
banyak dah pengalaman aku lalu . tak sanggup igt balikk . traumaaa .

ok . maafkan salah silap sy pada orang yg selalu sakiti tak kira lah sape pun , sbb kadang kita taktahu ade org sakit hati ngn sikap kita kan . so .. maafkan sy ek .. selamat hari rayer

No comments:

Post a Comment