Followers

Thursday 29 August 2013


Assalammualaikum :)
semua sihat ? alhamdulillah ..
jam sekarang menunjukkan tepat pada pukul 12.00AM *awal lagi* dan aku masih bercekang mata menghadap benda alah blogger nih sambil layan lagu di youtube bertajuk ehemmm . takleh gthu nanti korang curik , hahahaa . lagu seseorang khas bg kat aku , llalalalalalaaa .takde lahh , gurau jep, hihii ^^
tak sihat sikit  , batuk + selsema , tapi alhamdulillah , masih bertenaga :) selera makan , lalu haihh.wink wink.

semalam g jogging , huarghh . lama gilalah tak jog , last jog mase sklh menengah , so kene sambung balik , jom jaga kesihatan sikit , asyik terkurung kat dalam rumah jer , then kuar makan je , tak rock lahh , kikiki.
semalam punya jog satu round kat D'Aman Park , jauh jugak lahkan nak kne jog , satu round baru . if dua tiga round? huahahaaaa , takbangun esok pagi , biasalah memula kann . nak kene biasakan diri . lelama ok lah tuh , ni pun sakit and lenguh gila kaki :'( makkk . hahaa .

sejak dua menjak ni , aku jadi semakin malas malas dan malas , Ya Allah . iblis manalah yang hasut aku :/
bangun lia bangun! kau tu perempuan , kene kuat . ye aku kene kuat . aku perlukan sokongan . cehh . sokongan lahhh sangatt . err . hahaaha . banyak perkara aku fikir , sebenarnya perkara tu kecik , tp bagi aku besaq . hohoo . sampai naik tocang aku memikiorkan ni , masalah kewangan lahh . masalah negara lahh, masalah hati lah EH?? lalallalalaaa , taksabaq tggu raya haji ni . wink wink .tapi , aku hanya mampu berdoa . aku akan terus berdoa . dan aku kene bersabar jika rezeki aku masih belum ada . mungkin ini ujian untuk diri aku . aku bersabar . ade orang yang lagi susah dari kita , tapi kita kene berusaha .

 Nabi SAW pernah mengatakan bahwa " siapa yang hari ini  sama seperti hari kelmarin  maka dia orang yang merugi . Siapa hari ini lebih baik dari hari kelmarin maka dia orang yang beruntung, maka siapa hari ini lebih buruk dari hari semalam maka dia orang yang terlaknat "

Kalau kita fahami makna ayat dan sabda Rasulullah itu bahwa setiap manusia harus lebih baik daripada kelmarin.Ini merupakan motivasi hidup untuk kita yang diberikan pleh Rasul agar manusia itu selalu berusaha lebih baik

Semoga kita selalu berusaha dan usaha , insyaAllah semoga kita dimurahkan rezki . cepat atau lambat sahaja . banyakkan istighfar dan janganlah kita lupa pada Allah SWT , kerana Allah sentiasa bersama Hambanya .

baiklahh , sampai sini sja lah sembang pagi , huhuu . jika ada salah dan silap sila tegur/komen yer , sy cuma insan biasa yang tidak sempurna yang tak lari dari membuat kesilapan , semoga kita semua mendapat redho Ilahi . insyaAllah . Assalammualaikum ~


No comments:

Post a Comment