Followers

Sunday 16 June 2013

Selamat Hari Abah !

Assalamualaikumcantik dan kacak ,
haa , disini aku nak ucaokan selamat hari bapa kepada ayah ayah kat Malaysia ni!
huhuu,
korang bagi hadiah ape kat ayah korang ?
mesti ade buat kejutan kan kan ?
hehe..
aku ? aku .. aku sedekahkan Al-fatihah je kat abah aku.
and mendoakan agar dia aman disana :)
abah dah tinggalkan kami sejak 3tahun lepas .
pemergian dia amat mengejutkan.
yang paling sedih sekali ,
aku adik and abg tak sempat jumpa abah :(
yeaa , doaku pada abah tidak pernah putus ,
abah aku meninggal sebab sakit asma ,
sedih ni hanya Allah je yang Maha Mengetahui .
huarghhhhh ><
aku taknak cerita banyak lah ,
tapi abah aku seorang yg baik hati :)
kepada korang yang masih ada ayah , dan ibu .
tolonglah hargai mereka .
hormat dan cakap lah dengan lemah lembutnya , okay ?
mereka marah bukan mereka taksayang , bukan mereka benci,
Tapi, dorang nak anak anak dorang jadi orang yang berguna. berjaya , dan menjadi soleh dan solehah ,ibu bapa mana yang taksayang kan anak , betul tak ?
huhuu . seorang ibu/ayah mampu menjaga 10 anak , tapi belum tentu 10 orang anak itu mampu menjaga ibu ayah mereka ,
ingat , jadi lah anak yang baik , jangan derhaka .
Anak Derhaka tidak masuk syurga , Nauzubillah , semoga kita tidak tergolong daripada golongan itu , keep calm and jadi soleh dan solehah :)


No comments:

Post a Comment